Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Frun i huset: När vi blev tillsamans

Av Par Bloggen - 18 juni 2011 16:15

Det är ett Mirakel att mannen och jag blev tillsamans!   


Som jag skrev i det sista inlägget var jag nöjd med att vara singel, men det varade inte så länge, då jag blev tillsamans med en kille som var väldigt snäll mot mig. Vi hade det väldigt roligt tillsamans. Efter någon vecka vi hade varit tillsamans skrev jag på någon sajt på nätet att jag sökte vänner i storstaden och mannen i huset svarade.    


Vi började maila varandra och vi var helt på det klara att vi skulle bara vara vänner och inget annat. Jag fick veta i ett av mailen att han var singel, det hade just tagit slut med hans flickvän. När jag fick veta det, så ville jag fösa ihop honom och min dåvarande killes tjejbästis. Jag skulle leka "äktenskapsmäklerska", tänkte jag.   


Jag och mannen i huset bestämde att vi skulle träffas och ta en fika och dagen före ringde han mig för att bekräfta tiden för vårat fikat. Jag vet inte vad som hände, men jag blev helt varm i kroppen när jag hörde hans röst. Efter vårt korta samtal var jag alldeles darrig i kroppen och jag blev helt plötsligt nervös inför fikat.   


Morgondagen kom och jag blev 40 minuter försenad till våran fika på grund av jobbet. Jag skäms än idag för det och jag är väldigt imponerad av att han väntade så länge på mig. När jag såg mannen i huset bland all folk blev jag kär i honom på första ögonkastet! Ja, man kan bli kär på första ögonkastet, jag är ett levande bevis på det.   


Jag såg massor med bilder framför mig, giftemål, barn och vi satt som gamla på en trä- veranda  och tittade på barnbarnen när dem sprang omkring och lekte. Det var som att en inre röst sa till mig, det är honom som du ska leva med resten av ditt liv.   


Vi hade en trevlig fika och vad vi pratade om, det kommer jag inte ihåg. Det jag minns var att jag var rejält omtöcknad över att bli förälskad i en kille på första ögonkastet. Det jag kan säga att det tog slut med den killen jag var ihop med ganska fort efter vårat fika. Bästisen och mannen fick aldrig träffas!


Mannen i huset och jag började strula strax efter det. Eller rättare sagt, mannen i huset började strula. Han var fortfarande sårad över att hans dåvarande tjej hade gjort slut helt plötsligt och mannen på grund av det var osäker på mig/oss. I ett samtal sa han att han behandlade mig lika illa som hans föredetta tjej behandlade honom. I ett annat samtal fick han panik för jag berättade för honom att jag hade drömt att han hade gjort slut med mig. Fråga mig inte varför han fick panik, då detta var en dröm. Jag var väldigt säker på mina känslor inför honom, så jag lät honom ta ett steg i taget när det gällde vårat förhållande. Vi blev dock tillsamans i början av mars-2002.


Jag kommer ihåg när poletten ramlade ner för honom, när han blev säker på mig och mina känslor. Det här var i maj-2002. Jag stod i hans vardagsrum och tittade ut genom fönstret och han kom bakifrån och kramade mig, Jag kommer aldrig glömma när han sa efter en kort stund: "Du menar visst allvar med oss!" Och jag tittade på honom och sa att det var klart att jag menade allvar med oss. Vad trodde han egentligen?


Jag hoppas att mannen i huset skriver hur han upplevde det hela när vi träffades och blev tillsamans!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Par Bloggen - 20 juni 2011 09:15


Idag ska vi åka till Ullared och köpa en hel del kläder till barnen. Vi kommer vara borta hela dagen och vi kommer igen till bloggen imorgon! Jag hoppas då att mannen i huset tar sig i kragen och skriver i bloggen då!          ...

Av Par Bloggen - 19 juni 2011 17:00


Jag har städat i huset nu och Prinsessan städar i buren (hon ville göra det själv). Min stora duktiga tjej!       Maten är på gång. Det blir kyckling, ris och currysås idag!       Mannen i huset är den som lagar mest mat här och jag hopp...

Av Par Bloggen - 19 juni 2011 13:30


När barnen är hemma hela dagen och när det är dåligt väder, så brukar det se ut som London i andra världskriget här hemma.        I augusti firar vi våran bröllopsdag och jag tror jag kommer önska mig en städrobot av mannen i huset!      ...

Av Par Bloggen - 19 juni 2011 12:30

Beräknat förlossningsdatum: 2011-10-09 Barnet blev till omkring: 2011-01-16 Du är i vecka: 25 Du är i månad: 6 Antal graviditetsveckor och dagar: 24 veckor 0 dagar Antal dagar kvar till förlossningen: 112   *****************************...

Av Par Bloggen - 19 juni 2011 09:15

Skrev ju i förra inlägget att jag ska berätta om våra barn!   Vi blev ju tillsamans mars-2002 och på hösten sa jag till mannen i huset att det skulle inte bli några barn här för jag hade försökt i flera år innan att bli gravid, men jag hade aldri...

Presentation


Välkomna hit! Vi är ett gift par sedan länge och vi har varit med om en hel del tillsamans. Vi har förlorat två älskade barn, vi upplever också glädjen att se våra andra barn att växa upp.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggar som vi följer

Skriv gärna i gästboken

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards